יום שבת, 31 ביולי 2010

תג CANONICAL למה הוא משמש

רקע כללי על הצורך בתג ה- CANONICAL

בתור חברה המספקת שירותי קידום אתרים- אחד השלבים הראשונים איתם אנו מתמודדים בהתליך העבודה  הינו תהליך האופטימיזציה. במקרים רבים אנו מוצאים אתרים שנבנו ללא כול הקרה אמיתית בחשיבות שיש ל-SEO. למשל: אתרים שדף הבית מופיע פעמיים בשתי כתובות שונות- או דף שנכתב פעמיים ובכול פעם נוצרה כתובת SLUG שונה. מצב זה נחשב למצב בוא יש תוכן כפול באתר. הפבעיתיות היא רבה :
א. אנו מבלבלים את מנוע החיפוש- יוצרים עומס בסריקה ומקשים על המנוע לקבוע מה יותר חשוב? דף X או דף Y.
ב. מבלבלים את הגולש.
ג. יוצרים חלוקת כוח לא נכונה בתוך המבנה הפנימי של אתר האינטרנט.

תג CANONICAL בא לתת מענה פשוט ויעיל למקרים בהם אנו רוצים להראות למנוע החיפוש כי התוכן בכתובת URL אחת הוא בעצם אותו התוכן בכתובת URL שניה ולכן נוצר העברה אוטומטית מדף X לדף Y. אנו משתמשים בתג זה על מנת למנוע הופעה של תוכן כפול ולהעברת מידע ישן למיקומים חדשים בתוך אתר קיים. הפנייה 301 מהווה פתרון דומה לבעיות הנ"ל אולם היא נעשית ברמת השרת ובשונה מתג ה CANONICALL משמשת גם להעברת דומיינים קבועה מדומיין X לדומיין Y ולא רק לדפים בתוך אותו דומיין.

תג CANONICAL



שימוש בתג CANONICAL


תגובה 1:

קידום אתרים אמר/ה...

מאמר מצויין. חבל שאנשים טרם הפנימו. לא נעשה היום שימוש נכון כמעט באף אחד מהתגים וגם בעלי אתרים שמכירים 301, 302 ו canonical לא תמיד באמת יודעים באיזו סיטואציה עליהם להשתמש באיזה מן התגים. הסבר נוח וברור.