יום שישי, 23 ביולי 2010

רשתות חברתיות - FACEBOOK

רשתות חברתיות - FACEBOOK

עד היום התרגלנו להסתכל על הרשתות חברתיות כאל כלי משחק חברתי כזה או אחר המאפשר לנו להחליף חוויות, תמונות ודעות עם חברים ומכרים וותיקים וחדשים. כיום, המצב קצת שונה ופלטפורמות אינטרנטיות חברתיות מסוג זה מהוות למספר מטרות נוספות: מיתוג אישי ועסקי, העברת מסרים בזמן העבודה, שליחת דואר ובעיקר הזמנות לאירועים וחתונות. בשני העשורים האחרונים עם ההתפתחויות בטכנולוגיות המחשוב התפתחה גם רשת האינטרנט. בעולם קיימות רשתות חברתיות גדולות ונפלאות לכול אחת מהן יש את הייחוד שלה. במאמר זה בחרתי להתמקד דווקא ברשת חברתית פופולארית אחת- FACEBOOK ולבחון כיצד ובאיזו מידה בני אדם פועלים בה ומה הם המניעים הסמויים והגלויים שעומדים מאחורי כול האינטראקציות המתבצעות על גביה.

רקע כללי FACEBOOK

במאמר זה אין בכוונתי לבחון את השימושים הטכניים שניתן לבצע ב FACEBOOK - . הערך האמיתי במאמר זה, מגיע בצורת הבנה עמוקה של הצורך האנושי שעומד מאחורי כול הפלטפורמה הנפלאה הזאת. כאשר בסוף נלמד כיצד לנצל ולהשתמש ב FACEBOOK ככלי מקצועי המשרת אותנו בצורה הטובה ביותר. פייס בוק היא הרשת החברתית הפופולארית בישראל. פייס בוק מאפשרת למשתמשים להחליף מידע ואינפורמציה מסוגים שונים על גבי לוח ובעזרת הודעות. לאחרונה נערך דיון סוער בנוגע לרמת אבטחת המידע ברשת. כאשר אנו מתחברים לשירות של פייסבוק אנו חותמים על חוזה ענק שמכיל יותר מילים מחוקת ארצות הברית. בשלב השני עלינו לערוך את הגדרות האבטחה וקרוב לוודאי שמשתמש חסר ניסיון לא ידע לחסום בצורה אופטימאלית את כול האפשרויות הקיימות. אז מה בעצם מניע אותנו לחשוף מידע אישי על עולמנו? התשובה היא צרכנות.

צרכנות ומציצנות הכוח שמאחורי האינטראקציה

לארוך ההיסטוריה בני אדם חייו בקבוצות חברתיות- התא המשפחתי, הכפר, בית הספר, צבא ומסגרות נוספות. בני אדם הינם חייה חברתית אנו למדים על ידי אינטראקציה. ניתן לראות כי, כבר מגיל הינקות ולאורך כול חיינו כבוגרים אנו מושפעים ממבנה חברתי. המבנה החברתי, מחלק את בני האדם לקבוצות: מעמד, ג'נדר, גזע,לאום, תרבות ועוד. היבטים סוציו-חברתיים אלו הם הבסיס שעומד מאחורי הרשת החברתית. הסקרנות התמידית שלנו להשוות את עצמנו לאחר לבחון ולהסיק מסקנות ממצבו על מצבנו הם שמניעים אותנו לחשוף מידע ואינפורמציה אישית על חיינו. אז מה אנו צורכים? מידע ואינפורמציה על האחר- בעזרת מידע זה אנו ממקמים את עצמנו במרחב החברתי כלכלי.

אין תגובות: