יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

קצת על תוכן כפול – האויב של כול אתר אינטרנט




כאשר אנו בוחנים אתר אינטרנט אנו מחפשים בעיות בסריקה ובגישה של מנוע החיפוש לתכנים באתר. במקרים רבים אנו נתקלים בתופעה שנקראת תוכן כפול. תוכן כפול מוצג למנוע לספיידר של מנוע החיפוש ויוצר בעיות רבות. במקרים רבים מצב זה נוצר בשל טעות בניהול האתר או בבנייתו. יש מנגנונים אוטומטיים ליצור כתובות דינאמיות – לכתובות מסוג זה יש נטייה מוזרה לייצר כתובות שונות לאותו דף. כאשר אנו קולטים אתר אינטרנט חדש אנו בוחנים מספר רב של פרמטרים. אהובה עלי במיוחד מלאכת האופטימיזציה. לדעתי אופטימיזציה למבנה האתר מהווה צעד מרכזי בקידום אתרים ברשת. ניתן לראות כי, כחלק בתהליך האופטימיזציה אנו בונים את הקרקע עליה תתבסס שאר העבודה. בשלב האופטימיזציה אנו מכינים את אתר האינטרנט לפעולות הקידום העתידיות ומכאן חשיבותו הרבה של שלב זה. במאמר זה אנו לא נתמקד בכול הנושאים שקשורים לאופטימיזציה ולא נכתוב מדריך קידום אתרים. במאמר זה בחרתי להתמקד דווקא בבעיית התוכן הכפול כנושא מרכזי. נושא חשוב ומרכזי שלצערי עדיין נתקלים בו לא מעט באתרים רבים בארץ.

אז מה זה תוכן כפול ?

כאשר אנו אומרים תוכן כפול אנו עושים חלוקה דיכוטומית בין תוכן כפול בתוך אתר האינטרנט ובין תוכן כפול הנמצא מחוץ לאתר האינטרנט באתרים אחרים. הטיפול בתוכן כפול מועתק כזה שנמצא מחוץ לאתר האינטרנט יכול להיגרם בשל כמה סיבות: העתקה לא חוקית של תכנים על ידי COPY & PAST או העתקה הנובעת מחוסר ידע של בעל אתר האינטרנט שמעוניין לחסוך בעבודה: למשל לא פעם אנו נתקלים בבעלי אתרים שמבצעים שכפול מאמרים על מנת להפיץ אותם בכמה שיותר אתרים על מנת לזכות בקישורים. הפתרון לבעיה זו הוא די פשוט. ניתן לטפל בבעיה זו בעזרת תוכנות שמונעות העתקה בעזרת COPY & PAST ובעזרת הקפדה על כתיבת תכנים מקורית והפצתם באתרים המוגנים בזכויות יוצרים.

תוכן כפול בתוך אתר אינטרנט

תוכן משוכפל בתוך אתר אינטרנט מהווה בעיה רצית הן בחלוקת כוח ה- PR של אתר האינטרנט והן מבחינת זחילה של העכביש. אנו מגלים תוכן כפול די בקלות ניתן לראות אתרים שדף הבית שלהם מופיע בכתובות הבאות:

www.DDA.co.il


www.DDA.co.il/


www.DDA.co.il/index.php

ניתן לראות שאותה כתובת URL מציגה את אותו התוכן ולכן יש כאן תוכן כפול בתוך האתר. הטיפול במקרה זה הוא די פשוט בעזרת תג ה- CANONICAL ומפת אתר XML אנו אומרים לגוגל איזה דף הוא הדף הראשי. שירותי קידום אתרים מקצועיים ובמיוחד קידום אתרים אורגני מבוססים על אופטימיזציה של תוכן ומבנה ולא רק על קישורים נכנסים. תוכן כפול יכול להיות בעוד מקורות בתוך הדף תפקידה של חברת האתרים לגלות ולזהות את מקור הבעיה ולבוא עם פתרון איכותי ומקצועי לבעיה. לסיום נגיד שתוכן כפול יכול להיווצר בשל בעיות רבות הגדרות PERMALINK , SLUG, פרסום דף פעמיים, לוחות שנה, שימוש בתגים, קטגוריות ועוד.

סרטון של גוגל שמסביר בצורה פשוטה מה זה תוכן כפול









אין תגובות: