מדריך קידום אתרים

גולשים רבים מעוניינים לקבל שיפור בתנועת הגולשים לאתר האינטרנט או הבלוג שברשותם. כאן נביא לכם מאמרים ומדריכים קצרים המסבירים בצורה פשוטה איך לבצע אופטימיזציה, בניית קישורים איכותית וועד נושאים מרתקים ומעניינים מתחם קידום האתרים SEO.

קידום אתרים בגוגל - קצת רקע כללי



קידום אתרים מקצוע חדש - קצת על מה זה SEO חדשות ערוץ 2


רשת האינטרנט מהווה את אחד המרכזים הגדולים והחופשיים לצריכת מידע ואינפורמציה. מנוע החיפוש בא למיין ולקטלג את המידע ובצורה זאת לסייע לגולש במציאת אתר אינטרנט כזה או אחר ובשורה התחתונה מידע. בשנת 1997 נוסד גוגל ומאז המנוע עבר תהליך אבולוציוני טבעי ומתבקש. כיום גוגל הינה חברת ענק NGO בעלת השפעה רבה על חיינו. מנוע החיפוש של גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם ובישראל. מרבית החיפושים מעל 80 % מבוצעים בעזרת מנוע החיפוש הנ"ל.

אז מה מחפשים בגוגל? 

מנוע החיפוש של גוגל מתוכנן לתת את המענה המדוייק והמקורי ביותר לגלוש. החשיבות של מידע ואינפורמציה עולה כול הזמן. אסטרטגיית צרכנות נכונה לצד שימושים רבים נוספים. כיום בני אדם מחפשים במנוע החיפוש שאלות בנושאים רבים: רפואה, שירותים, ממשל, חוק,אקדמיה,פנאי ועוד.  

קצת על צרכנות בעידן גוגל
גוגל מרכז לגולש מידע ומציג אותו בתוצאות החיפוש. בעל אתר אינטרנט, מעוצב ככול שיהיה לא יזכה לחשיפה או לתנועת גולשים איכותית לאתרו ללא מיקוד ואופטימיזציה של תכנים וקוד באתר האינטרנט. כאשר אנו בוחנים את הדרכים הפופולאריות לפרסום שירותים ומוצרים אנו מוצאים כמה אפיקים וותיקים: רדיו, טלוויזיה, ודפוס. דרכים אלא הן מצויינות אולם יש להן מספר חסרונות משמעותיים ביחס לפרסום ברשת האינטרנט.

1. פרסום באפיקים הנ"ל הינו מוקד מטרה. קהל המטרה בפרסום מסוג זה הוא לא קהל ממוקד. הצופים הם מגוונים וכמו כן הקוראים או המאזינים אין שליטה אמיתית על מי צורך מה ומתי. נכון שבזמן בניית פרוייקט פרסום מקצועי בונים ומגדירים את קהל המטרה. וגבי המיקוד ניתן לומר שהפרסום נעשה במגזינים ממוקדי נישה כמו PC מגזין ולכן יש פנייה ישירה לקהל שהוגדר מראש. כול זה די נכון אבל עדיין החשיפה ברשת ממוקדת יותר ומתמקדת בקהל שמעוניין לקנות או לצרוך את המידע שאתה מספק. נקודה חשובה שצריך להזכיר שלא כול עיתון הוא ממוקד נישה.
2. עלות הפרסום- כאשר אנו בוחנים את העלויות אנו מגלים שהקמת פרוייקט פרסום באחת מהגרכים הנ"ל מצריך השקעה כספית גבוהה בהרבה מההשקעה בפרוייקט קידום אתרים אורגני.

קידום אתרים בגוגל איך זה עובד

קידום אתרים במנועי החיפוש נעשה במספר דרכים. כאשר אנו מדברים על קידום אתרים בגוגל אנו בעצם מכוונים בעיקר לקידום אתרים אורגני. קידום בתוצאות החיפוש האורגניות המוצגות במרכז. לדעתי אין טעם להתמקד בקידום ממומן PPC כרגע כי הפרוצדורה פשוטה בהרבה ומהירה יותר. שירותי קידום אתרים באים לתת מענה מקצועי לחברות ועסקים שרוצים לזכות בחשיפה ברשת האינטרנט. קידום אורגני מאפשר לגולשים למצוא את המוצרים אותם אתה מוכר. קידום אתרים אורגני הינה פעולה מורכבת המתרחשת לאורך תקופה ארוכה. לארוך תקופה זאת חברת קידום האתרים תספק לבעל האתר דוחות שותפים על הפעולות המבוצעות באתר האינטרנט ועל פעולות הקידום.

תהליך העבודה

1. קליטת אתר- אבחון כולל של האתר -מבנה אתר, וותק האתר, תחום העיסוק, כמות קישורים ועוד.
2. מחקר מילות מפתח לקידום- בעזרת כלים סטטיסטיים אנו בוחנים את רמת החיפושים בעבור השירותים אותם אתם משווקים וכמו כן את רמת התחרות.
3. אופטימיזציה -תוכן וקוד בהתאם למצב האתר וכפעולה משלימה למחקר המילים.
4. ניתוח מתחרים.
5. כתיבת תוכן
6. בניית מערכת קישורים חכמה ואיכותית
7. עבודה ברשתות חברתיות

תהליך העבודה בקידום אורגני הינו תהליך המשרחש לארוך תקופה לכן לקוחות צרכים להבין כי מדובר בפעולה אסטרטגית יותר מפעולה מיידית.