קידום אתרים באינטרנט

קידום אתרים באינטרנט מהווה צעד ראשון להבאת גולשים אל אתרך. בעבר חברות ועסקים ובכלל בעלי עניין בשיווק מוצרים וסחורות נהגו לפרסם בעזרת סוגי מדיה שונים ומגוונים. הפרסום בצורה זאת היה ונשאר פופולרי מאוד. אולם,  לא תמיד מתאים לכול מוצר או שירות. קיימים מוצרים שיהיה הרבה יותר כדאי לפרסם אותם באזורים ממוקדי קהל. רשת האינטרנט, מהווה מצבור ידע עצום. ברשת אנו אוגרים מיליוני דפי מידע ואינפורמציה. מידע זה זמין לרוב לכלל האוכלוסייה.

קידום אתרים הוא תחום חדש יחסית. קידום אתרים מקצועי צמח עם הגידול הטבעי של רשת האינטרנט. מנוע החיפוש מהווה שער מרכזי למציאת מידע מיליוני גולשים שאולים שאלות חיפוש ומוצאים מידע בעזרת מנוע החיפוש. כיום קיימים שלושה מנועים מרכזיים: גוגל, יאהו, ובינג. מרבית החיפושים בעולם מבוצעים בעזרת מנוע החיפוש של גוגל מה שהופך אותו ליעד אטרקטיבי למפרסמים. 

קידום אתרים באינטרנט

קידום אתרים מהווה צעד ראשון בכניסה לעולם האינטרנט. אין טעם לבנות אתר אינטרנט ללא פיקוח של חברת קידום אתרים מקצועית. במרבית המקרים בניית אתר אינטרנט ללא ליווי של חברה כזאת יביא לביצוע לא מתאים ואף לביצוע כושל. בניית אתר ואפוטימיזציה מהווים צעד ראשון להצלחת קידום אתרים. קידום אתרים מתחלק לשני תחומים מרכזיים קידום אורגני וקידום ממומן עליהם נרחיב במאמרים נוספים בהמשך. התוצאות האורגניות מוצגות בדף המרכזי ומאפשרות חיפשה רבה יותר לצד ביסוס מותק ואילו הקידום הממומן מאפשר חשיפה מהירה וחישוב ROI מדויק. 

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני היינו תהליך שמטרתו לאפשר לגוגל או למנוע החיפוש להגיע אל המידע באתר בצורה האיכותית ביותר. הפעולות בהם אנו משתמשים על מנת לקדם אתר כזה או אחר יפורטו בפוסטים אחרים. כאן בחרתי להסביר בצורה מאוד כללית מה החשיבות של כול התהליך ואיפה מצויים היתרונות על פני שיטות פרסום אחרות.

קידום אתרים ממומן

קידום ממומן PPC מאפשר לנו לבנות קמפיין פרסום מהיר. אנו נשלם בעבור הקלקה על מודעה. התוצאות יוצגו בצד הדף ובחלק העליון. ברגע שיגמר התקציב אותו נגדיר אז המודעה תוסר ולא תופיע. היתרונות של קידום מסוג זה הם: זמינות, חישוב ROI, דינאמיות, אתה קובע את המחיר. החסרונות לעומת זאת הם: אין בניית מותג, התוצאות הם כול עוד אנו משלמים, יחס הקלקות נמוך, מתחרים יכולים לבנות רובוט הקלקות ולבזבז לך את התקציב.

יתרונות של קידום אתרים באינטרנט אל מול אפיקי מדיה מתחרים

כפי שכתבתי בתחילת המאמר - קיימים אמצעים רבים לפרסום ושיווק: טלוויזיה, עיתונים, רדיו, מגזינים ועוד. אמצעים אלו הם מצוינים אבל לא מספיקים. הם מגיעים במהירות לכמה שיותר גולשים. השאלה שאתם צרכים לשאול היא האם כולם מעוניינים ממוצר אותו אני משווק? כמה אנשים באמת צופים בפרסומת? האם אותו ילד בן 6 הוא הקניין של המכונית? קנייה היום הופכת פחות אמוציונאלית ויותר רציונאלית ושכלתנית. קידום אתרים מאפשר לנו למקד את הפרסום לקהל מטרה ספציפי. על ידי מחקר מילות מפתח וניתוח מדויק של מגמות השוק אנו יודעים מה מחפשים הגולשים? מה נפח הביקושים? ואיפה עלינו להיות על מנת לשווק בצורה הטובה ביותר את מוצרינו.